Bel Fıtığı Tedavisinde Akupunkturun etkisi

1. Ağrıyı gidererek

2. Adaleyi gevşeterek

3. Ödemi.çözerek

4. Psikolojik rahatlık sağlayarak bel fıtığı nı tedavi eder.

1. Akupunktur vücutta ki bulunan ağrı kesicileri harekete geçirir. Akupunktur sırasında batırdığımız iğneleri vücutta ki bulunan Endorfini harekete geçirir. Endorfin vücuda özgü çok güçlü bir ağrı kesicidir. Böylece hasta ağızdan ağrı kesici ilaç almadan ağrısından kurtulur.

2. Akupunktur vücutta ki bulunan kas gevşeticileri harekete geçirir. Kulak kepçenin önünde ki bulunan Valiyum noktasını Akupunktur iğneyle uyararak Gaba salgılanmakta. Gaba (Gama-amino-butirik-asid) çok güçlü kas gevşeticidir. Böylece hasta ağızdan kas gevşetici ilaç almadan bel fıtığı etrafında ki oluşan kas spazmından kurtulur.

3. Akupunktur vücutta ki bulunan ödem çözücü maddeleri harekete geçirir. Kulakta ki bulunan böbrek üstü bezini akupunktur iğneyle uyararak Kortizon salgılanmakta. Kortizonun ödem çözücü etkisi vardır. Kortizon fıtıklaşma bölgesinde kıkırdak doku ve çevresinde oluşan ödemi dağıtarak, bölgeyi rahatlatır ve böylece o bölgede damar ve sinirlere yapılan baskı ortadan kalkar.

4. Akupunktur vücutta ki bulunan sakinleştirici maddeleri harekete geçirir. Akupunktur kanda Serotonin ve Endorfin seviyesini artırarak tedavi sırasında kişiye huzur verir ve sedasyon sağlar.

Akupunktur haftada 2-3 kez olmak üzere toplam 15-20 seans uygulanmakta. Seanslar 20-40 dakika arası sürer.