Akupunktur Nedir?

Geleneksel Çin Tıbbının ana ögelerinden biri olan Akupunktur , 5000 yıllık bir geçmişe dayanan bir tedavi etme sanatıdır. Kapalı Çin toplumunun içinde Uygur Türkleri’nin bulduğu ve sonrasında gelişmesinde içlerinde İbni Sina’nın da bulunduğu birçok bilim insanının emeği olan sağlık bilimidir. Aku : İğne, Punktur: Delmek anlamına gelir ki bu da Akupunkturun tedavi yönteminin vücudun belli noktalarına uygulanan, iğnelerle gerçekleştiğinin ifadesidir.

Vücudun belirli noktalarına ince uçlu özel iğneler batırılarak yapılan tedavi; ağrı, halsizlik gibi birtakım belirtiler ve psikolojik problemlerde de rahatlama sağlıyor. Bununla birlikte Akupunktur‘un, kanserden veya tedavi sürecindeki yan etkilerinden kaynaklanan pek çok şikayeti azalttığı biliniyor.

Akupunturun Felsefesi

Yumurta ile sperm ana rahminde biraraya geldiklerinde bir gözyaşı misali bir damla sıvıyı andırır. Bu sıvının içinde neler vardır sizce? Bacaklarımız, kollarımız, ağzımız, gözümüz, hormonlarımız, ruhumuz, temel psikolojimiz… Evet hepsi bu sıvının içinde olgunlaşmaya başlar, hücrelere, organlara ve sistemlere dönüşürler ve bir bebek olarak dünyaya geliriz,
Hepsi birbiri içinde karışık olarak yani bir bütün olarak duran tüm yapılarımız ayrışarak bildiğimiz şekillerini alırlar. Öyleyse ayağınıza batırılan bir iğnenin neden baş ağrınıza iyi geldiğine şaşırmamamız gerekir.

Ülkemizde akupunktur eğitimi almış Sağlık Bakanlığı onaylı yeterlilik belgesi olan hekimlere akupunktur uygulama izni verilmiştir.Diş hekimleri ve veteriner hekimler kendi branşlarında akupunktur uygulayabilmektedir. Akupunktur Merkezi Ankara denince, akla güven ve tecrübenin adresi DrAVA Klinikleri gelmektedir.