Akupunktur ile Alerjik tedavisi

Akupunktur tedavisinin Alerjik hastalıkların tedavisinde ki yeri 1979 yılında Dünya Sağlık Teşkilatı’nın yayınladığı Akupunkturla Tedavi Edilen Hastalıklar listesindeki yeri ile netleşmiştir.
Allerjik deri reaksiyonları, allerjik rinit ve allerjik astım gibi temelde benzer sebeplerden gelişmektedir.

AKUPUNKTUR NASIL ETKİLİ OLUYOR?

Akupunkturun nasıl etkili olduğu konusunda çeşitli araştırmalar yapılmıştır. Bu çalışmalarda şu sonuçlar elde edilmiştir.
Akupunktur vücudun immün sistemini güçlendirerek direnci arttırmakta enfeksiyona meyil azalmaktadır. Enfeksiyonlar azalınca da geçirilen krizlerin sayısı da azalmaktadır.

Alerjik rolü üstlenen İmmünoglobülin-E’nin akupunktur tedavisi sonunda ciddi bir azalma gösterdiği, örnek olarak 500 üniteden 100 üniteye düştüğü gözlemlenmiştir.

Akupunktur uygulamasıyla vücudun kendi steroidi salgılanmakta ve vücudun kendi eczanesi vasıtasıyla tablo yatıştırılmaktadır. Dışarıdan verilen steroid in özellikle çocukların gelişmesini olumsuz engellediğinden, çocuk hastalarda Akupunktur uygulanması çok yararlı olmaktadır.

Akupunktur ile hastanın emosyenel durumu da kontrol altına alınmakta stres ve sıkıntı azalması genel tedavi cevabını arttırmaktadır.
Alerji reaksiyonlarını oluşturan hastada önemli sıkıntı oluşturan salgıların akupunktur tedavisiyle azaldığı da tespit edilmiştir.

Akupunktur tedavisiyle vücudun genel dengesi düzelmekte, diğer hastalıklarla beraber alerjik rahatsızlık görülme oranı da azalmaktadır.